• Pokličite nas na 07 393 32 67
  • referat@esnm.si

4. MEDIJSKI EVENT

Medijsko podjetniški event

Qlandia, 20. 1. 2017

Medijci iz ekonomije naredili pravi šov

»Pitch ali kako prepričati investitorja v treh minutah« je bil naslov medijskega dogodka, ki smo ga pripravili študenti in predavatelji Ekonomske šole Novo mesto, Višje strokovne šole. Dokazali smo, da znamo tudi ekonomske teme predstaviti na privlačen način, ki je pretekli petek pritegnil pozornost nemalo obiskovalcev Qlandije.

V finalni izbor projekta se je uvrstilo šest podjetniških idej študentov. Komisija v sestavi:

  • Barbara Fortuna iz podjetja Naturi naravna kozmetika,
  • Davor Padovan, predsednik društva Startup Novo mesto in
  • Matic Vidic, prav tako iz Startup-a Novo mesto,

je na koncu šova, ki ga je popestrila tudi skupina The Plut Family, razglasila zmagovalce:

  1. mesto je zasedla aplikacija Bebo, Sare Krištof, Leje Zoran in Ive Jovanovič,
  2. mesto Roletarstvo M&T, Maje Žarn in Tjaše Gregorčič, ter
  3. mesto pa All in one Phone Stan, Jerneja Rajerja, Mateja Mihalič in Denisa Budimirja.

Spodbudne in pohvalne misli sta bodočim podjetnikom namenila tudi Franci Bratkovič, direktor Razvojnega centra Novo, in Boštjan Grobler, podžupan Mestne občine Novo mesto. Študenti medijske produkcije so pod mentorstvom predavateljev Maje Weiss in Uroša Raztresna dogodek v celoti posneli in tudi v živo predvajali na spletni strani Višje šole. Iris Fink, ravnateljica Višje strokovne šole, ni skrivala zadovoljstva ob ugotovitvi, kako uspešni so lahko mediji in ekonomija, ko se projektov lotijo z roko v roki.

POSNETEK PRIREDITVE

FOTOGALERIJA

This slideshow requires JavaScript.

SPONZORJI

MEDIJI O NAS

RADIO KRKA

DNEVNIK

TV SLOVENIJA

LOKALNO.SI

 

INTERVJU Z NAGRAJENCI

Medijci in ekonomisti prepričevali investitorje

 Projekt Podjetniško razmišljanje je na naši šoli eden tistih, kjer še posebej združujemo moči in sodelujemo z gospodarstveniki in podjetniki. Kakšne so po vašem mnenju prednosti tovrstnih projektov za vaš študij?

Jernej: Glavna prednost je ta, da se ne učimo le teorije, saj se ob “vodenju” podjetja lahko naučiš dosti stvari, ki ti lahko kasneje v življenju pridejo zelo prav.

Tjaša: Na svoji koži lahko preizkusimo, kako je biti podjetnik in se s tem naučimo veliko več, kot če bi nam to predavali profesorji. Dajo nam izkušnjo za življenje, da spoznamo, kaj nas čaka, če se bomo odločili za samostojno podjetniško pot.

Sara: S podjetništvom v šoli se učimo res veliko koristnega, kar nam bo v življenju prišlo prav. Spoznamo, koliko truda je potrebno vložiti, da jo lahko projekt brezhibno izpelješ.

Zdaj, ko je projekt za nami, se vam, zdi da že razmišljate po “podjetniško”?

Matej: Dobili smo nov pogled na podjetja ter predvsem podjetniške izkušnje, skratka, ja.

Maja: J Malo je pa res na tem. Cel teden se že pogovarjamo o tem v šoli, na pijači s prijatelji, doma. S Tjašo že razmišljava, kako bova idejo predstavili roletarskim podjetjem.

Lea: Projekt “Pitch ali kako prepričati investitorja v 3 minutah” se nas je dotaknil, saj smo začele razmišljati in še razmišljamo podjetniško. Ker smo dobile pozitivno povratno informacijo, nas še bolj vleče in priganja k podjetništvu.

Kako pomembno se vam zdi, da zna človek pitchati oz. na hitro predstaviti svojo podjetniško idejo, no, ali pa kaj drugega, morda samega sebe? 

Denis: Danes je to zelo pomembno, saj je konkurenca na veliki večini trgov ogromna, zato moraš biti kratek ter jedrnat, saj te ne bo nihče poslušal, kot bi te morda včasih.

Tjaša: Za uspeh je ključna ravno predstavitev. Tudi, če ideja ni najboljša, a jo znamo dobro predstaviti, je lahko uspeh zagotovljen.

Iva: Od tega, kako hitro se zna človek predstaviti samega sebe ali svojo idejo, izum, je lahko odvisen njegov uspeh v prihodnosti.

Kako ste prišli do svoje ideje, ki ste jo predstavili komisiji? Je bilo težje najti dobro idejo ali je bil težji del pitchanje?

Jernej: Potrebno je najti problem, ki ga ima veliko ljudi. Vsi smo imeli težave, ki bi jih naše stojalo rešilo. Ideja je prišla zelo hitro, nato smo svojo energijo usmerili v priprave na pitch.

Maja: Ideja se nama je porodila kar v domači kuhinji. Zmotil naju je smrad po kuhanem zelju, ko sva poležavali v dnevni sobi. Uh, težji je vsekakor pitch. Obema se nama je v nekem trenutku zbrisal tekst iz spomina, nato sva druga drugo reševali.

Sara: Začele smo razmišljati ob opazovanju, kako smo vsak odmor na telefonih, kamorkoli pogledamo vidimo ljudi, ki brskajo po telefonih. Zato smo se odločile, da se osredotočimo na aplikacije za pametne telefone. Ker poznamo prijateljico, ki se trenutno sooča z nosečniškimi težavami, smo nekako začele razpravljati o tej temi in prišle na idejo, da naredimo pomoč za lažjo nosečnost vsem bodočim mamicam. Te so nam predlagale, na kaj točno se naj osredotočimo in me smo jih upoštevale. Ali je težje najti dobro idejo ali pitchanje je zelo težko reči. Ideja sama po sebi že pride, vendar jo je potrebno dobro dodelati, vanjo vložiti veliko truda in raziskovanja. Pitch pa je nekakšen povzetek vsega skupaj, ki ga moraš obogatiti s pravimi besedami, pri tem pa se moraš spopasti z največjo težavo – tremo.

Se v bodočnosti vidite v podjetniških vodah?

Matej: V primeru, da ne najdem zaposlitve in najdem še kakšno dobro idejo, zakaj pa ne?

Tjaša: Bolj se vidiva v velikih podjetjih, ki imajo pridih podjetništva. Najino delo bi bilo kombinacija pisarne in terena.

Lea: Dobile smo voljo in zagnanost po nadaljevanju. V kolikor bo le možno, bomo idejo tudi uresničile, zato se vidimo v vodah podjetništva.

Kaj vam pomeni, da vas je strokovna komisija izbrala za tri najvišje uvrščene?

Denis: To je nekakšna potrditev, da znam podjetniško razmišljati ter tudi uspešno predstavljati, kar je seveda super občutek.

Maja: To nama pomeni zelo veliko. To je bila za naju potrditev, da sva iz pravega testa in da sva na pravi poti.

Iva: Naši pomisleki glede aplikacije so ob razglasitvi izginili in začele smo verjeti, da bo aplikacija Bebo nekoč resnično zaživela kot pomoč nosečnicam.

In še vprašanje za zmagovalke Saro, Leo in Ivo: kako vam je bila všeč glavna nagrada sponzorja Adrie Plus – avtodom za konec tedna? Kako jo boste izkoristile?

Nagrade smo se seveda zelo razveselile. Kako jo bomo koristile in kam se bomo opravile, trenutno še ne razmišljamo, gotovo pa se bomo ob koncu kakršnegakoli izida z aplikacijo Bebo odpravile na izlet, da se sprostimo ali pa da proslavimo začetek pravega podjetništva.